wlzuidafrika.reismee.nl

Ochtendsafari vanuit Camp Shonga

Nog voor de wekker worden we wakker, voor 5 uur dus, maar als je met de kippen op stok gaat heb je toch lang genoeg geslapen. Omdat de andere 2 stellen vanochtend vertrekken hebben we nu een prive-safari! Het is al licht maar nog fris, omdat de zon nog achter de horizon schuil gaat. Tex begint de rit rustig en het duurt even voordat we de eerste dieren zien, 2 zebra's en een jakhals. Snel daarna ziet Lique in het voorbijgaan iets in het gras liggen en nadat Tex een stukje achteruit gereden is blijken het 2 leeuwen te zijn! Het stel besluit iets verderop te gaan liggen, waardoor we mooie plaatjes kunnen schieten en wat Tex de gelegenheid geeft om de auto heel dicht bij de leeuwen te parkeren, we kunnenze bijna aaien! Inmiddels laat ook de zon zich zien waardoor het landschap prachtig schittert in het ochtendlicht, we voelen ons bevoorrecht dit mee te mogen maken.

Nadat we ons hebben kunnen losmaken van de leeuwen komen we talloze andere dieren tegen, vaak in groepen: giraffen, vlakvarks, impala's, koedoe's en uiteindelijk ook neushoorns, waaronder een paar kolossen, mooi van lelijkheid! Dan verder naar een plas met nijlpaarden, die hier zeekoeien genoemd worden. Die naam is veel beter,we zijn tenslotte niet bij de Nijl en de beesten loeien als koeien. Het lijkt wel of ze elkaar moppen aan het vertellen zijn, want het loeien lijkt regelmatig over te gaan in lachen, leuk om te horen en te zien!Tex serveert ons hiereen kopje koffie met een koekje, waarna we verder gaan voor het laatste stukje van deze ochtendsafari. Ook nu spotten we weer veel dieren, maar geen nieuwe hoogtepunten meer. Terug aangekomen bij Camp Shonga wacht ons een heerlijk ontbijt op het buitenterras, met pal tegenover ons 2 koedoe's die ons aandachtig bestuderen. Na het ontbijt tijd aan onszelf, lekker chillen op de veranda van onze tent, kamperen is best wel leuk op deze manier ;-)

maarten boutkan

Wat een prachtige foto's met een mooi verhaal, gaaf om jullie zo te kunnen volgen tussen het verhuisdozen inpakken door. Have fun!

Gertild

Wat ontzettend leuk dit allemaal te lezen en mee te mogen genieten van deze bijzonder mooie reis!