wlzuidafrika.reismee.nl

Laatste dag

En dan is het ineens de laatste dag! Wat is het snel voorbij gegaan en wat is reizen door Zuid-Afrika geweldig fijn. We vliegen pas om 20:20 dus hebben nog een hele dag in te vullen. We gaan als kers op de taart in de ochtend nog een helicoptervlucht maken boven Cape Town. Het weer zit mee, het is zonnig en super helder, er staat alleen een flinke wind. Dat ding gaat zo snel recht omhoog de lucht in, we kunnen de spelers in het Fifa voetbalstadion zien. De taxichauffeur vertelt dat ze het stadion de witte olifant noemen want er worden geen wedstrijden meer in gespeeld en men zou zelfs overwegen om het af te breken. De tafelberg, de twaalf apostelen, Chapmans peak, de verschillende baaien zijn allemaal in één oogopslag te zien en voor de kust zijn zelfs walvissen te zien!!

De rest van de dag genieten we van de zon, de schitterende kust en de sfeer en laten we Zuid-Afrika langzaam los. We gaan onze herinneringen koesteren en alle belevenissen een plaats geven. Ik hoop dat we de energie en de manier van leven van de Zuid-Afrikaanse regenboognatie nog een hele poos mee mogen nemen!