wlzuidafrika.reismee.nl

Sprookje

Voordat we gaan rijden naar de Madi Madi lodge in Oudtshoorn gaan we eerst nog naar de monding van Storms rivier, die komt daar uit in de Indische oceaan. Het is prachtig om daar rond te lopen en te ervaren hoe de zee tegen de rotsen beukt en de golven uiteen te zien spatten, wat een geweld. We klimmen naar de Storms river bridge, een hangbrug van 77 meter die de kliffen met elkaar verbindt. Hier is ook een brug van 277 meter hoog waar je kan bungee jumpen, het is net te ver lopen naar die brug ; )

Dan verlaten we de kustweg op weg naar Oudtshoorn, een redelijke weg die we een kleine 3 uur volgen. We bellen om 18.00 aan bij de poort van de lodge. Tot onze verassing zijn we er dan nog niet en moeten we nog bijna 10 km rijden naar de main lodge! Langzaam zakt de zon en hij schijnt recht in onze ogen, we hebben er weer een nieuwe ervaring bij: blind autorijden! Lique steekt haar hoofd uit het raam en vertelt wanneer de smalle steile weg naar links of rechts afbuigt. Als we dan eindelijk aankomen bij de main lodge lijken we in een sprookje terecht gekomen te zijn. De lodge ligt aan een rivier die verderop eindigt een stuwmeer. Er grazen paarden in de tuin en we worden verwelkomd door een stokstaartje dat ons de verdere tijd steeds vergezeld. Zelfs als we het zwembad ingaan houdt hij de wacht op de kant. Ook bokkie de huisimpala staat aan de rand van het zwembad, een bijzondere ervaring! We blijken de enige twee gasten te zijn. Als het diner geserveerd wordt voelen we ons als een prins en prinses op hun kasteel, in een bijzonder sfeervolle ambiance en het eten is voortreffelijk. We spreken af dat we de volgende ochtend een boottocht op de rivier gaan maken, we vertreken om half 7 want het wordt 45 graden! Voor de eerste keer deze vakantie kunnen bikini en zwembroek uit de koffer.

Na de boottocht ontbijten we op de veranda en hebben het idee dat we in een ansichtkaart leven. Opeens horen we een hoop lawaai, vogels vliegen op en vallen "iets" aan en ik zie ineens de kop van een slang op het gras kruipen. Hij komt richting terras met de vogels luid kwetterend eromheen. Snel mijn fototoestel pakken en zo loop ik een paar keer om de slang heen, een mooi gezicht als hij zijn kop omhoog steekt. Hij beweegt kronkelend over het zand tussen het gras en de vuurplaats, ik vind het net een uit de kluiten gewassen regenworm. Als Wouter de slang ook op video vast wil leggen keert hij om naar het water en kruipt in een holte in de muur. Wat voor slang zou het geweest zijn, dat zoek ik even op. Al snel kom ik bij een cobra uit, een Cape cobra volgens een boek over slangen. Mijn vermoeden wordt bevestigd door de ranger, oeps dat is wel een heel gevaarlijke slang. Hoe was het verhaal ook weer van de slang in het paradijs? Vandaag verder maar geen appels gegeten ; )