wlzuidafrika.reismee.nl

Lekke band

Er zijn een duits en een frans stel aangekomen en samen met hen maken we de avond game-drive. Beide dames zijn een beetje bang in de bush en op alles voorbereid. oeps, ben ik te goed van vertrouwen? Ze hebben bij het verhuurbedrijf bijvoorbeeld gevraagd of er een reserveband in de auto ligt, aan zoiets denk ik niet eens.

Het is al onze derde game-drive en we zijn inmiddels ervaren. We genieten van de bush en de verhalen van Tex, wat is het toch fijn als mensen met zoveel bezieling hun vak uitoefenen. Hij is steeds 21 dagen op het camp en daarna 7 dagen thuis. Luisterend naar zijn verhalen over de bush komen we weer bij een leeuwenpaar. Tex vertelt dat de leeuwen drie dagen lang tochtig zijn en dat dit erg vermoeiend voor ze is. Het mannetje maakt alweer aanstalten voor een poging maar het vrouwtje gromt hem van zich af, ze heeft hoofdpijn denk ik :) Kort daarna komen we terecht in een enorme kudde buffels, de ondergaande zon schijnt over de buffels heen, dit lichtspel maakt het nog een tintje mooier. Ook leuk om te zien hoeveel vogels een lift krijgen!

We zien de gezichtsuitdrukking van Tex plotseling veranderen, hij zegt: horen jullie het ook, een lekke band. Wij denken nog dat hij een grapje maakt, maar hij draait de auto om en rijdt weg van de kudde. Dan horen wijhet ook: "sssssssssss" en leeg is de linker voorband. Daar staan we dan, midden in de bush, tussen de buffels en de leeuwen, ik heb me wel eens zekerder gevoeld. We moeten de Jeep uit en Tex en Stephan, de duitse man, vervangen in zeer snel tempo de band. De volgende keer dat weeen auto huren zullen we toch maar navragen of er een reserveband aanwezig is!

Reacties

Reacties

Maarten en Baukje

Volgende keer "even Apeldoorn bellen" zou ik zeggen. Je maakt nog eens wat mee zo!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!